:::Jom KLik Banyak2:::

Thursday, June 17, 2010

Affique Rizqi 7months


Sekejap je affique dh 7months..skrg nie dia makin xblh nk berenggang dgn aku..
Klu dh nmpak muka aku, mmg dia akan mengada abis..hehe
Klu blh bgn je tido dia nk tgk muka aku depan dia, klu xnmpak muka aku..4sure dia jerit n nangis..
Ank Ummi yg tersyg la kata kan..:)
Sejak2 kebelakangan nie, dia mmg makin manja dgn aku, asal xnmpak je muka aku, mmg dia nangis..smpai aku nk mandi pun susah, nk kena tidokan dia dulu br leh mandi..xpun mandi time dia tgh tido(sebelum dia bgn tido)..

Dia klu dh nmpak muka aku, smua org pun dia xnk dh tp klu kat s.alam, affique still ada choice la samada aku atau mama..selain dr tue, dia akan fikirkan dulu atau tolak bulat2..
Bg aku n hubby, dia mmg rezeki kami.. Sejak kemunculan dia dlm hidup kami, byk rezeki yg dtg n bertambah2..
Affique Rizqi adalah rezeki Ayah n Ummi.. We luv u so much!!!

Alhamdulillah, masa mengandungkan dia aku mmg lasak..xd la bergolek n terperuk je kat umah..
Aku xdiam duduk..active.. Cuma masa 1-4months pregnant tue aku kena morningsickness yg teruk n sakit2 pinggang tp aku xlayan sgt sakit tue.. dan aku jadi kaki jln, asyik nk jln je every weekend..hehe
Tp ada satu yg aku xsuka..iaitu MAKAN!
Ish3..mmg aku susah nk mkn..klu xkena paksa, aku mmg xmkn..hehe
Then disbbkan xmo kena marah berat turun, aku pun minum susu chocolate n mkn chocolate hr2 24hours..hehe
Dan alhamdulillah, berat badan ku mmg naik mendadak..best..aku suka bila berat badan naik..

Tetiba teringat:-
Masa Affique dlm perut, time dia active bergerak ialah tgh mlm/pg dlm kul1 pg ke atas smpai dekat2 subuh.. Kebetulan masa aku 8/9bln tgh musim bola, jd aku pun layan la tgk bola dgn wan, smpai kan saat aku sakit nk bersalin tue, aku br lps tgk bola game MU dlm kul4 lbh(pg)..
Tp due date aku patutnya October tp aku lewat dlm 9hr..mayb aku slh kiraan kot..
Ngam2 hr yg ke-9 mlm tue, aku ada rasa gesa..
Dulu aku xtau apa rasa gesa nk bersalin tue, puas akak2 aku nk terangkan kat aku..hehe
Rasa gesa tue dia xsakit pun, susah nk terangkan..tp mmg xsakit..
Dekat 1jam gak la aku rasa mcm tue..aku still blh rilex kat umah minum air teh n mkn cake..pastu siap tgh tv lg..tp masa tue game bola dh abis..
Tp rasa gesa tue dtg every 8mins n makin kerap..so aku teringan akan aku ckp klu rasa makin kerap, tue mayb tanda2 nk bersalin..so dekat 1jam kat umah, rasa gesa tue makin kerap dr 8mins ke 5mins then ke 3mins..last2 wan ajak g KPMC..tp aku smpat lg mandi..
Smpai je KPMC, aku tgk TV lg kat lobi..pastu nurse plak pggl, ajak naik labour room..
Aku salin baju, dia cek rahim, tgk dh 5cm, pastu dia bg ubat berak..settle je dia pecah air ketuban..dr situ aku mula rasa sakit..kali nie mmg btul2 sakit tp alhamdulillah aku sakit dlm 2jam je..pastu terus rasa nk teran..
Mak n mak mertua aku kata kejap je aku bersalinkan Affique..mmg kejap tp rasa sakit dia teramat..hanya allah je yg tau..(tue la kenangan paling bermakna buat si ibu)
N aku berhrp 2nd baby nie Allah permudahkan aku utk bersalin seperti mana dia permudahkan aku utk bersalinkan Affique..Amin..

Hehe..
kan dh lari topic..:D
Tp Affique mmg REZEKI aku n hubby!
Muakhxxx

No comments: