:::Jom KLik Banyak2:::

Thursday, March 3, 2011

Anak itu Anugerah

Hari nie Topik utama aku adalah ANAK. Sejak kebelakangan nie aku byk terfikir tentang anak-anak aku. Dengan jarak umur mereka yg agak rapat/ sememangnya rapat, memang kadang-kadang agak sukar utk aku handle kedua-duanya. Keduanya manja dgn aku. Ada masa dua-dua nie xkisah tp ada masa dua-dua nak dilayan dan pandai cemburu. Kadang adeq diam je baring smbil tgk TV, tapi bila adeq nampak Ummi pegang Abang, Adeq pun start bunyi. Kadang pula Abang diam je main sorang-sorang, tapi bila nmpak Ummi layan Adeq, Abang mula datang rapat. Time tue la Abang nak peluk Ummi, cium Ummi, nak baring kat Ummi, nak Ummi dokong dan macam-macam lagi aksi si Abang. Dua-dua pandai nak dilayan. kadang-kadang Ummi tak tau nak layan siapa dulu, Adeq atau Abang. Selalunya bila dua-dua dah nangis, aku kena la pegang dua-dua tapi Abang pandai tolak Adeq, tanda nak Ummi pegang dia dan letak Adeq. Kalau mood Adeq ok, aku letak je Adeq dan biar dia main sendiri. Kalau mood Abang plak ok, aku biar je dia main mainan-mainan dia. Tapi mood anak-anak aku nie tak selalu ok. Tue kadang buat aku pening. Tau je anak-anak kecil nie macam manakan. Diorang pandai nak perhatian dan dilayan. Aku memang kesian Abang tak puas manja, kecil lagi dah ada Adeq. Tapi kesian juga kat Adeq, sebab dia kecil lagi, dia bukan tau apa pun. Dia cuma nak dilayan. So kesimpulannya, dua-dua aku sayang. Dua-dua aku layan sama rata. Tunggu turn masing-masing. Bila turn Abang, aku layan Abang betul-betul. Bila turn Adeq plak, aku layan Adeq betul-betul juga.

::Actually Entry nie dh lama aku buat masa awal bulan March 2011 tp hr nie br aku Publishkan..:) ::

No comments: