:::Jom KLik Banyak2:::

Monday, February 21, 2011

Muhammad Aqeef Rizqi



Ini la ank bujang ku yg no.2. Cuba tgk muka dia btul2, ada iras2 aku kan? ramai yg kata, kali nie ank aku yg no.2 nie iras2 aku. Tp aku xkisah, janji dia sihat, alhamdulillah!

Ank lelaki nie mmg kuat menyusu. Ank aku nie kuat gak menyusu tp xsekuat ank2 org lain. Ank2 mmbr aku, aku tgk sgt la kuat menyusu berbanding ank2 aku. Ank2 aku ada time kuat menyusu, ada time xmo. Mayb beralih bln la kot. Tue org slalu kata la. Sbb ank nie klu beralih bln, dia mmg akan meragam or berubah2. Ank aku nie menyusu badan smpai 2bln je. Genap dia 2bln terus xmo susu. Mayb sebab aku keje, time keje kan bg botol, so dia dh kenal botol. Masa 2weeks tue dia nk gak menyusu badan time mlm tp lps tue dia xmo langsung. Nk xnk kena la bg gak dia botol sepenuhnya. Aku br ingat 2nd bby nie nk bg susu badan smpai 6bln tp dh dia xmo, nk buat mcm manakan, xkan nk paksa plak..hmmm

Ank aku yg 2nd nie br sebulan dh pandai angkat kepala. Dekat 2bln dh pandai menegur n bby talk. Mulut bising. Bila bgn je tido, nmpak muka aku terus senyum n gelak. Aku klu bg dia susu, sure dia tenung je muka aku. Pastu dia dh pandai tgk tv. Klu aku pegang dia depan tv, sure dia toleh kat tv. So blh la aku biar kan dia kat tv sementara aku nk buat keje2 lain. Masa dia 2bln lbh, dia dh mengereng nk meniarap. Kadang tue aku biar dia depan tv, pastu dgr mulut dia bising, rupanya dia dh meniarap. Kepala sgt la keras, xd goyang2 tp xd la lama sgt. Coz aku kesian tgk dia meniarap, aku akan baring kan dia blk. Klu tido buai pun dia nk meniarap gak dlm buai. So klu mlm mmg aku jarang masukkan dia kat buai, kekadang je. Tue pun kejap2 je. Bila dia dh tido aku keluarkan. Pastuklu baring, pandai angkat2 kepala mcm dia nk bangun, ntah mana dia nk gi..hehe :D

Ank2 aku la pengubatku..klu penat, tgk diorg ilang penat..Luv u my sons..:)

2 comments:

siorkeedcokelat said...

alorhhhhh...kiutttnye!!! i mmg admire ngan ank laki nie!

OneDyla said...

i plak admire ank pompuan..:)