:::Jom KLik Banyak2:::

Thursday, July 15, 2010

Affique Rizqi 8months

Anak bujangku kini 8bln 2mggu..
Dia makin bijak mencari kerja, tak diam duduk langsung, ada je kerja yang dia nak buat. Ayah dia banyak belikan main tapi, ish3..dia cepat boring dengan mainan dia. Kalau dalam kereta, dia duduk kat car seat, dia tak duduk diam..kena bagi dia main baru dia ok. Kalau banyak mainan, kena bagi dia satu2 persatu, kalau bagi sekali gus banyak2, memang dia campak semua main dia..hehe
Dia akan buang ketepi, tempat yang kita susah nak ambil. Pandai dia. Sebab dia tahu kalau dia buang kat tempat yang kita senang ambil, nnti kita akan bagi dia main mainan tue balik. Dia memang bijak.

Time tido plak dia pandai nak ada orang sebelah dia. Dia nak aku ada sebelah dia tapi kalau ada ayah or mama dia, dia ok gak la..tapi mata dia akan mencari aku, dia akan terjaga. Lepas aku dah datang kat dia, dia akan tido balik and peluk aku. Dia memang tido peluk aku, tangan and kaki peluk aku..chomey sangat aku tengok ragam dia. Dia memang sangat manja dengan aku. Terlalu manja, seolah2 dia dapat rasa yang dia dah nak ada adeq. Dia nak kepit je dengan aku. Walau aku busy kerja n buat kerja rumah, aku tetap luangkan masa untuk dia, tengah malam kalau aku bangun buat susu dia, dia pun akan terjaga sama..tunggu aku datang bawa susu. Bila dah minum susu, mata dia dah mengantuk balik, tapi aku sengaja akan bermain dengan dia. Mata dia ngantok n sayu tapi dia tetap gelak and main dengan aku. Contohnya bila aku nyayi lagu, dia akan tepuk tangan..hehe
Mata lelap tapi tangan gerak..lawak je..:D

Itu la gelagat anak bujang ku. Dia la pengubat keletihan ku. Walau macam mana penat pun aku bila balik kerja, bila tengok muka dia, terus sejuk hati aku. Dia segalanya untuk ku. Dia nyawa ku. Walaupun dia dah nak dekat dapat adeq, aku tetap akan layang dia no.1 sebab dia yang sulung, mesti diutamakan. Tapi kasih sayang ku sama rata. Dua2 pun anak.
Insya'Allah, aku akan berikan sepenuh kasih sayang kepada anak2 ku. Dan doa kan la keselamatan ku dan anak2 ye..:)

No comments: